میزگرد "بانکداری الکترونیکی پیش نیاز شهر هوشمند"

17
شهریور
1394
C:\Users\abdullah\Desktop\Smart-City-Panel-d-Index-way2pay-94-06-17-300x188.jpg

همایش «زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند» روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه در برج میلاد با حضور شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و شبکه برگزار شد. همزمان با دومین روز این رویداد، از ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد میزبان پنلی تخصصی با موضوع «بانکداری الکترونیکی؛ ضرورت تحقق شهر هوشمند» بود. این پنل با حضور دکتر فرهاد فائز معاون بازاریابی شرکت خدمات انفورماتیک، دکتر نیما امیرشکاری مدیر گروه بانکداری الکترونیکی پژوهشکده پولی و بانکی، سید مهدی قاسمی زاویه‌ سادات مشاور مدیرعامل شرکت فناپ، دکتر صادق فرامرزی مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش، مهندس سید حامد قنادپور مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و مهندس محسن عزیزی عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن برگزار شد. مدیریت این پنل برعهده دکتر فرهاد فائز بود..

فائز مدیر پنل: قبل از ورود به بحث می‌خواهم داستان کوتاهی را از بانکداری الکترونیک در ایران برایتان تعریف کنم و ارتباطش بدهم به بانک هوشمند و اینکه چه خدمات متقابلی می‌توانند این دو مجموعه با هم داشته باشند.

اگر به گذشته برگردیم خشت اول بانکداری الکترونیکی در کشور حدود سال ۱۳۵۰ نهاده شد. زمانی که برای اولین پای دستگاه خودپرداز به ایران باز شد. بعد از آن با ورود دستگاه‌های کامپیوتری، بانک‌ها به سمتی پیش رفتند که استفاده از کامپیوتر را در کارهای دستی خود توسعه دهند. بر همین اساس بود که کارهای دستی به‌مرور به سمت کامپیوتری شدن پیش رفت. این اتفاق ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۷۰ بانک مرکزی تصمیم گرفت یک تحول اساسی در نظام بانکداری جامع کشور ایجاد کند و اولین طرح جامع اتوماسیون بانکی کشور توسط شرکت خدمات انفورماتیک برای بانک ملی اجرا شد. تا قبل از اجرای این طرح نه‌تنها در بانک ملی بلکه در تمام بانک‌های کشور هرکسی به بانکی مراجعه می‌کرد مختص همان شعبه خاص بود و هروقت کار بانکی داشت باید به همان شعبه خاص مراجعه می‌کرد. پس از اولین طرح اتوماسیون که در بانک ملی پیاده‌سازی شد، کل شعب بانک، به بانک شخص تبدیل شد و مشتری می‌توانست خدماتش را از هر شعبه‌ای که می‌خواست دریافت کند.

ادامه خبر را در لینک خبر مطالعه فرمائید...

منبع خبر:
راه پرداخت